Kun olemme ajelemassa autolla, niin miehelläni on tapana antaa erilaisia ohjeita ja huomautuksia hanttimiehen puolelta.

Hänellä itsellään ei ole korttia, joten toisinaan tulee pientä sanaharkkaa näistä ohjeista. Ohjeet tulevat liiasta nopeudesta, liian vaarallisesta kaistan vaihdosta, suojatien huomaattomuudesta, väärästä tienhaarasta kääntyminen jne. - kyllähän niitä riittää.

Tämähän on verrattavissa meidän Herraamme, Jeesukseen Kristukseen. Hänkin antaa meille erilaisia ohjeita ja neuvoja, joista sitten kapinoimme vastaan. Emme kuuntele Jeesuksen ääntä, vaan suljemme korvamme ja olemme tottelemattomia.

Jeesus ohjaa kuitenkin meitä aina oikein, olimmepa sitten mitä mieltä tahansa Hänen ohjeistaan. Kun hän pyytää meitä kääntymään vasemmalle, niin meidän pitää totella - ja kun Hän pyytää meitä pysähtymään, silloinkin meidän pitää totella. Aina tämä ei ole helppoa. Itse ainakin kapinoin vähän väliä, kunnes huomaan tehneeni väärä valinnan.

Minulla on omat suunnitelmani teitä varten, sanoo Herra. Minun ajatukseni ovat rauhan eivätkä tuhon ajatuksia: minä annan teille tulevaisuuden ja toivon. Silloin te huudatte minua avuksenne, te käännytte rukoillen minun puoleeni, ja minä kuulen teitä. Te etsitte minua, ja te löydätte minut! Koko sydämestänne te minua etsitte, ja minä annan teidän löytää itseni, sanoo Herra." (Jer. 29:11-14)

Tällä lyhyellä tekstillä toivotan siunattua juhannusta!