On taas se aika. jolloin toivotetaan tutuille ja sukulaisille Hyvää Uutta Vuotta. Kuitenkaan se ei kaikille ole hyvä eikä tämä vuosi ole parempi kuin viime vuosi. On sairauksia, köyhyyttä, työttömyyttä jne. Joku on voinut menettää rakkaan lähimmäisensä, jonkun läheinen on kuoleman sairas. Elämä tuntuu vaikealta eikä oikein löydy elämän tarkoitusta.

Minulle jouun aika on aina vaikea. Silloin kun lapset lähti maailmalle, niin ajattelin, että jouluna kaikki ovat minun luonani perheineen. Niin ei vain käynyt. Toinen lapsista asuu 600 km:n päässä ja toinen Norjassa.

Minun rahahuoleni kuitenkin jatkuvat eikä eläminen kovien kipujen kanssa ole aina helppoa. Toisinaan tuntuu, että onko Jumala antanut minulle kannettavaa enemmän kuin jaksan kantaa. Turvaudun Jeesukseen Kristukseen ja rukoilen, että Hän auttaisi minua ja kulkisi minun rinnallani.

https://virsikirja.fi/virsi-397-kun-on-turva-jumalassa/